Bu kitab
insan beynini ən çox inkişaf etdirən, oxunması vacib, XIX əsrin mühüm romanları
kimi müxtəlif siyahılara yol tapa bilib. Qərb ədəbiyyatının klassikası olan bu
kitabı Flober “iynə ilə quyu qazmaq” məsəli kimi 5 ilə (1851- 56) ərsəyə gətirib.
Amma əsər nəşr olunduqdan sonra ona “mənəviyyata zidd” damğası vurulur, yazıçı
isə əxlaqsızlığa təşviq, fransız qadınlarını təhqir etməsinə
görə məhkəməlik
olur. Flober şah əsərinə yaxşı bəraət qazandırır: “O sağdır. Madam Bovari mənəm. Əgər o xanım
fiziki cəhətdən təhqir olunubsa, mən bir yazıçı kimi təhqir olunmuşam”.
V.Naboov
yazırdı: “ Flober olmadan Fransada Prust, İrlandiyada C.Coys, Rusiyada isə Çexov
olmazdı”.Bu üç dahinin, ən azı, Çexovun qüdrətinə bələd olan oxucu Nabokovun nə
dediyini yaxşı anlayar. Flober indiyədək oxuduqlarım içində öz qəhrəmanlarını ən
çox lağa qoyan, onlara istehza edən zalım yazıçıdır J
Əsərin
baş qəhrəmanları Şarl və Emma Bovarilərdir. Anasının həddindən artıq düşkün,
atasının isə laqeyd olduğu Şarl ortabab bir ailənin yeganə övladı olur.
Anasının istəyilə həkim olub dul bir qadınla evlənir. Müəyyən müddət sonra bu
deyingən qadın ölür və Şarl Emma ilə tanış olur. Gözəl, təhsilli Emma ilə Şarl
tanışlıqdan qısa zaman sonra evlənirlər. Amma zaman keçdikcə Şarlın onu hədsiz
sevməsi, pərəstiş etməsinə, normal bir ailəsi olmasına rəğmən, Emma qane olmur.
Oxuduğu romanlar onun xəyalpərəstliyini birə-beş artırır. Emma artıq
romanlardakı kimi düşünür, aristokrat, varlı həyat, sevib- sevilmək, səyahətlər
arzulayır. Şarlı özündən həmişə çox-çox aşağıda görən Emma səadətini başqa
kişilərin qollarında axtarmağa başlayır və bunlar da klassik xəyanətlərlə nəticələnir.
Emma xəyallar arxasınca qaçarkən kişilər ondan istifadə etməyə başlayır. Madam
Bovarinin maddi və mənəvi böhranları onun siçan zəhəri içib intihar etməsi, bu intihar isə Şarlın məhvi və
yeganə övladlarının yetim qalması ilə nəticələnir.
Kitabı
oxuyanların bir qismi Emmaya hədsiz əsəbiləşib bəlkə də bu əsəbdən kitabı
yarımçıq da saxlaya bilər, bir qismi isə Emmaya haqq qazandırıb bu güclü qadına
pərəstiş də edə bilər. Mənsə Emmaya əsəbiləşə bilmədim, onu anladım. Bəlkə
içimdə bir Emma yatıb deyə özümdən şübhələndim də. Amma sonda “mən bu qədər cəsarətli
ola bilmərəm” deyib fikrimdən daşındım. Emma sadəcə nə istədiyini bilməyən, xəyalpərəst
bir qadın idi. O, arzuladığı həyatı da yaşasaydı, yenə boşluqlar tapıb bu həyatdan
bezər və yeni macəralar arxasınca sürüklənərdi. Nə istədiyini bilməyən bir
insanın xəmiri bu cür yoğrulub, onu günahlandırmaq əbəsdir. Şarl nə qədər
xoşniyyətli, onu hər kəsdən çox sevən olsa da, Emmanın həyatındakı vacib işi
yerinə yetirə bilmirdi- onun həyatını rəngləndirmirdi. Yaşadığı monoton həyat
bu rəngli qadını dar paltar kimi sıxır və ondan tez bir zamanda qurtulmağa
çalışırdı. Şarl Emmanın oxuduğu romanlardakı kimi savadlı, dünyagörüşlü, güclü
deyildi. Bir sözlə, Emma evləndikdən sonra anlayır ki, o, arzuladığı adamdan
tamam uzaqdır. Şarla gəlincə isə, o arvadını hər cəhətdən qane etdiyini, onun
xoşbəxt olduğuna inanırdı. Demək, qadını hədsiz sevmək, ona pərəstiş etmək, hətta
onun ölümünə öz ölümü ilə cavab vermək də yetmirmiş . Ən azı, Emmaya yetmədi,
Emmanı heç cür qane edə bilmədi yazıq Şarl. Flober Madam Bovarinin xəyalpərəstliyi,
romantikliyinə istehza edərək həyatın romanlardakı kimi maraqlı və rəngarəng
olmadığını sübut edir. Emmanın ehtiraslı arzularından geriyə qalan xarabalıq
olur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder