"Sərçəciyin hekayəsi"
Edit Piaf haqqında yazmaq lazım idi...Həm
özüm üçün nəsə cızma-qara kimi saxlamaq,həm onun mahnılarına və fransız
musiqisinə sonsuz sevgimdən dolayı..Bir də filmin isti-isti təəssüratlarını
aradan uzun müddət keçəndən sonra oxumaq maraqlı olur..
Edit Piaf haqqında heç bir məlumatım olmayanda
təsadüfən fransız musiqilərinə sevgimə görə axtarışlarım məni ona
“çatdırmışdı”.Dinlədim,çox sevdim..Amma ağlıma gəlməmişdi ki,onun haqqında da
maraqlanım.Yenə də təsadüfən onun bioqrafiyasını oxudum və bundan sonra onu
daha diqqətlə dinləməyə başladım.Ağrılı həyat yolu var idi Editin.Və nəhayət, bu
günlərdə “La vie en rose” (Жизнь в розовом цвете) – “Çəhrayı həyat” avtobioqrafik
filminə baxdım və deyə bilərəm ki, Edit Piafın yeri artıq bir başqadı qəlbimdə..
Fransada “La Mome ” , yəni “Balaca quşcuğaz” adı ilə satışa
çıxarılmış film 2007- ci ildə Fransa,İngiltərə və Çexiyanın birgə istehsalıdır.İlk
dəfə Berlin film festifalında tamaşaçılarla görüşüb.
Baş rolu Marion
Kotillard canladırıb.Aktrisanı bir çox filmlərdən tanıyır tamaşaçı: “A Very
Long Engagement”,” Love Me If You Dare “,Midnight in Paris”, “Public
Enemies”(Jonny Deeplə) və sairə.
Film “Ən Yaxşı
Aktrisa” nominasiyası da daxil olmaqla, 5 nominasiyada Sezar mükafatı qazanıb. Eyni
zamanda, Kotillard ilk fransız aktrisası olub ki, xarici dildə komediya və ya
müzikl kateqoriyasında Qızıl Qlobus mükafatı əldə edib.Yeri gəlmişkən,qeyd edim
ki, “Çəhrayı həyat” birdən çox Oskarı qazanan ilk fransız filmi olub.
Filmə baxanlar
yəqin ki, təsdiqləyər, aktris filmin, necə
deyərlər, haqqını verib. Edit Piafı gəncliyindən 47 yaşınadək canlandırıb. Çox
gözəl, çox təbii... Gəncliyini bir başqa
gözəl, qocalığını özünəməxsus...Filmi izləyəndə sanki Edit Piafı
görürsən və onu deyim ki, Edit Piafın öz obrazı yox, məhz aktrisanın obrazını, simasını
bundan sonra xatırlayacam. Filmin bu qədər gözəl, təbii alınmasında Olive Dahanı
- filmin rejissorunu da unutmaq olmaz təbii..
- Əgər bir daha mahnı oxumasaydız, neyləyərdiz?
- Ahh, yaşaya bilməzdim..
- Ölümdən qorxursunuzmu?
- Tənhalıq qədər yox..
- Dua edirsinizmi?
- Əlbəttə, çünki sevgiyə inanıram.
- Məsləyinizdə ən gözəl xatirəniz?
- Pərdənin hər açılışı..
- Qadın olaraq ən gözəl xatirəniz?
- İlk öpüş.
- Bir qadına öyüd versəydiniz, bu nə olardı?
- Sev!
- Bir gənc qıza?
- Sev!
- Bəs bir uşağa?
- Sev...
Edit Piaf haqqında danışmağa hardan
başlayacağımı bilmədim. Filmdə jurnalistin ona ünvanladığın bir neçə sualdan
bəzilərini yazdım. Bəlkə “Parisin ruhunun səsi”-Sərçəcik haqqında ilk təəssürat
formalaşdıra bilər..
Əsl adı Edit
Giovanna Qassion olan Edit Piaf 1945- ci ilin 19 dekabrında dünyaya gəlir. Müharibə
vaxtında.. Anası onu küçələrə atmışdı, özü isə küçələrdə mahnı oxuyaraq
fahişəlik edirdi. Atasına məktub yazır ki, uşağı saxlaya bilmir.Atası cəbhədən
gəlib onu öz anasının - qızcığazın nənəsinin yanına aparır. Nənəsi fahişəxana
işlədirdi. Burda qalır bir müddət Edit. Gözləri iltihab olub kor olanda ona
fahişələr qulluq edir və balaca qızcığac gözlərinin açılması üçün Müqəddəs
Terezadan kömək istəyir. Xoşbəxtlikdən, kor olma təhlükəsindən azad da olur...Maraqlıdı,ondan
sonra hər çətinliyində Edit Müqəddəs Terezanı köməyə çağırır..Filmdə çox
maraqlı səhnələrdən biri də fahişəxanadakı bir fahişənin həddindən artıq uşağa
bağlılığı, ondan ayrılıb gecələr müştərilərin yanına getmək istəməməsi, ağlayıb-sızlaması
və atası qızcığazı ondan həmişəlik qoparanda o qadının fəryadı..Heç doğma anası
qızı üçün bu qədərini edə bilməmişdi..
Atası akrobatlıq
edir və “rezin adam” komandadan ayrılandan sonra tək işləməyə başlayır. Amma
küçə akrobatına insanlar o qədər də fikir vermirlər. Bir gün tamaşaçılar “bəs
qızın nə edə bilir?”deyəndə atası məcbur edir ki, o da nəsə bir şey etsin.Və
onda sərçənin ilk səsi eşidilir.. Balaca qızı küçə tamaşaçıları alqışlara qərq
edirlər...
Səsi sayəsində
bir qarın çörək qazanması bundan sonra başlayır və beləcə, çörək üçün
ayaqlarını açmağa məhkum olmur..
Küçələrdə
oxuyurdu Edit, bir gün bir kabarenin sahibi Lui
Leplenin (Jerar Depardye) diqqətini cəlb edir. Ona vizit kartını verir və
deyir: “belə oxumaqla səsini korlayacaqsan,yanıma gəlməlisən.” Edit onun
yanında işləməyə başlayır və ilk çoxsaylı sevənlərini də bu vaxt qazanır.Amma
Lui Leple qəfildən öldürülür, Edit bəlkə də növbəti dəyərli insanını itirir.. Bütün
qəzetlər şübhəli kimi ondan yazır, amma adının qəzetlərdə hallanması həm də ona
bir az da məşhurluq gətirir.Leple Fransaya Piaf, yəni Sərçəni bəxş edir...
Bu
itkidən sonra o, ABŞ-a gəlir, burda da məşhurlaşır,sevilir. Amma keçirdiyi
qəzaya görə bir müddət səhnədən uzaq qalır...
-
Siz çox böyük sənətkarsız.
-
Niyə? Hündürdaban geydiyimə görəmi?
Edit
küçədən gəlmişdi səhnəyə,ürəyindən keçdiyi, içindən gəldiyi kimi oxuyurdu, yonulmamış
almazı xatırladırdı..Amma ABŞ-da tanış olduğu peşəkar musiqiçi Raymond Asso
adlı biri ona qüsursuz nitqi, oxumağı, düzgün jestlərdən istifadə etməyi və
geyinməyi təlqin edir. Bu da çirkin ördək yavrusunun qu quşuna çevrilməsi kimi
idi..
Edit milyonların sevgisini qazanır, ayaqda
alqışlanırdı, amma ən çox təsəllini içkidə tapırdı. Bəlkə də ağrılarını bu
yolla keyləşdirirdi. Konsert öncələri həmişə sərxoş olur, qusur, ayaqda güclə
dururdu. Amma bunlara rəğmən səsi ovsunlayırdı dinləyiciləri..
-
Bu konserti təxirə salmalıyıq, xanım
Piaf. Həyatınızla oynayırsız.
-
Nə olub ki, bir şeylə oynamaq lazımdı, ya
yox?
Editin özünü qadın kimi hiss etməsinin
səbəbkarı dəli kimi aşiq olduğu boksçu Marsel Serda olur.Onun qəlbini, qadınlığını
ram edir Marsel. Bundan sonra onun üçün sevən qadın kimi mahnıları oxumaq, duymaq
çətin olmur..Bu münasibətləri uzun müddət davam etməsinə rəğmən Marselin evli
olmasına görə rəsmiləşmir... Amma Editin bir bədbəxtliyi də çox sevdiklərini
bircə-bircə itirməsi olur...Marsel qəzada dünyasını dəyişəndə bütün varlığı
şikəst qalır. O, sonradan yunan Teoyla evlənsə də Marseli heç vaxt unutmur. Onun
ölümündən sonra ağrılarını keyləşdirmək xəstəxanada ona morfi vurulur və
yavaş-yavaş Editin asılılığı yaranır. Amma o öz gücünə güvənirdi və nə olursa-olsun,
sağalmağa qərar verir. Aylarla xəstəxanada yatır, səhnədən uzaq qalır və
sağalır...Sağalır, amma
yaşadıqları, itkilər,içki, morfi asılılığı və sairə onun sağlığında çapıq
saxlamış olur. Ömrünün 47-ci payızında Fransa Sərçəciyinə əlvida deyir...
Filmə baxmaq istəyində olanlar üçün deyim ki ,əvvəl
Edit Piaf haqqında bir az maraqlanıb sonra filmi izləsinlər. Bəlkə mən onun
musiqilərinin də təsirinə düşmüşdüm. Ona görə əgər onun həyatından bixəbər
olsaydım, filmdəki ardıcıllıq mənə bir az qaranlıq qalardı. Məsələn,onun Marsel
adlı övladının da olduğu və meningitdən 2 yaşındaca öldüyü faktdı. Filmdə də
yer alıb, amma bəlkə də kimsə filmə 2-ci
dəfə baxanda bunu anlaya bilər.
Baxmayaraq ki,Paris Katolik Kiləsəsinin keşişi
həyat tərzinə görə onun dəfn mərasimi keçirtməyi rədd edir, amma tabutu 100.000-dən çox fanatının əllərində
Pere-Laşayse qəbirsanlığına aparılır.Ölümdən çox tənhalıqdan qorxan Sərçəciyi son
mənzilə yola salanda da tək qoymamışdı sevənləri...”İkinci dünya müharibəsindən
bu yana bu qədər adamın bir yerə toplandığını görməmişdim”-demişdi Fransız
müğənnisi Şarl Aznaur..
Edit Piaf haqqında filmə mütləq deyil baxasız,
amma milyonların sevgisini qazanan bu müğənninin ömründə heç olmasa bircə
mahnısını dinləmək lazımdı...Bu ağrılı, dinləyəndə sanki insanın için
qırıb-tökən, amma həm də xəstə yatarkən belə səni o yataqdan qaldıra biləcək
səsi ölmədən öncə dinləməlisiz. Mütləq!
Bir də istedada,
dahiyə heykəl qoymaq, onun istedadını, dahiliyini daş çərçivədə göstərmək, ”oxşamaq”ən
axmaq bir şeydi. Ən yaxşı yazıçıya, şairə, müğənniyə, rəssama...dəyər vermək, onu
yaşatmaq üçün ən yaxşısı onun haqqında ya çox təsirli bir kitab yazmaq, ya da
film çəkməkdi. Mən bunu Modilyani,Frida Kalo və başqaları haqqında çəkilən
filmlərə əsasən deyirəm. Növbəti də Edit Piaf haqqındakı film oldu...Bu, ən
yaxşı heykəldi, zənnimcə..
Bir neçə mahnısını yerləşdirirəm, bəyənsəniz, başqalarına da "üz tutun" :)
http://kult.az/s%C9%99rc%C9%99ciyin-hekay%C9%99si-edit-piaf-haqqinda/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder