Film
həqiqətən olmuş bir əhvalata söykənir. Keçmiş İran səfirinin oğlu Freidoune
Sahebjam Fransada yaşayan jurnalistdir. Bir gün İran kəndlərinin birində maşını
xarab olanda Sürəyyanın qohumu Zəhra onu bir yolla evinə dəvət edir.
“Qadınların səsi burda dəyərsizdir. Səsimi özünlə birgə aparmağını istəyirəm”
deyib kənddə baş verən tükürpədici hadisəni danışmağa başlayır..” The Stoning
of Soraya M. “adlı gerçək əhvalat kitab şəklində 1994- cü ildə oxucuların
ixtiyarına veriləndə qısa zamanda bestseller olur. 2009- cu ildə isə kitab
ABŞ-da İran əsilli rejissor Cyrus Nowrasteh tərəfindən ssenariləşdirilir.
1986-
cı il. İranda Ayətullah Xomeyni dövrü. Qadınlar mal kimi alınıb-satılır,
döyülür, olmazın işgəncələrə məruz qalır. Mollalar şəriət və din pərdəsi adı
altında qadınları hər cür qadağalarla qıfıllayıb. Sürəyyanın ərinin 14 yaşlı
bir qıza gözü düşür və onunla evlənmək istəyir. Şəriət bunu, düzdür, qadağan
etmir, amma əri ailə qayğılarından ( 2 oğlunu özü ilə götürüb, qızları və Sürəyyanı
başından etmək istəyir) xilas olmaq niyyətindədir. Buna görə də bir yolu qalır,
o da Sürəyyanı şərləyib onu zina etməkdə günahlandırmaq. Həmin vaxt kənd sakinlərindən
birinin arvadı rəhmətə gedir, Sürəyya ona və balaca oğluna pul qarşılığında qulluq etməyə başlayır. Sürəyyanı necə olur- olsun ortadan qaldırmağı planlayan
əri üçün bu göydəndüşmə fürsət olur. Zina edən bir qadının cəzası isə rəcm, yəni
daş-qalaq olunmaqdır. . Ən ağrıdıcı isə Sürəyyanın atasının və 2 oğlunun daşına
hədəf olması olur. Bir ana üçün ən ağırı, ölümdən də betəri budur elə. Beləcə,
bütün kənd yığışıb Sürəyyanı “Allahın əmri ilə” daş-qalaq edir. Kənd əhli rəcmin
uğurlu keçməsinə görə bir-birini təbrik edib “Allah razı olsun” deyir və gecə
bu münasibətlə şənliklər başlanır. Sürəyyanın parçalanmış cəsədini isə itlərə
yem edirlər. Gecə yarısı Zəhra sümüklərini yığıb basdırır. Amma ona söz verdiyi
kimi, hekayəsini, kiçik kəndin böyük cinayətini bütün dünyaya bəyan edir..
Təəssüf ki, bu gün belə Səudiyyə
Ərəbistan, Pakistan, Əfqanıstan kimi ölkələrdə rəcm həyata keçirilir. Sürəyya
döyülüb öldürülən, incidilən, haqsızlıqlara məruz qalan, azadlıqları
buxovlanmış, susdurulmuş, gün görməyən qadınların bir növ simvoludur.
İnsanlar
tarixən vəhşiliklərini, amansızlıqlarını həyasızlıqla din adına yazıb onu da ləkələyiblər.
Və filmi izləyənlərdə iki qütblü fikirlər formalaşa bilər: ” İslam elə budur”, “Yox, əsl
İslam bu deyil, Quranda rəcm deyilən bir şey yoxdur” və s.
Elə
bu gün də vəziyyət 86- cı ildən elə də fərqlənmir. Zorlanan bir qadının
yubkasının qısalığı ölçülür. Qısa, açıq- saçıq geyinibsə, demək, kişini təşviq edib, ona şarait yaradıb. Gecə vaxtı hansısa qadına sataşıblarsa, yenə
də “gecə vaxtı onun çöldə nə işinin olması” məsələ olur. Bu gün namus üstündə
neçə-neçə qadın öldürülür. Hər bir halda qadın günahkar, kişi isə haqlıdır. “Namus
keşikçiləri”nin həmişə daşlamağa bir Sürəyyası olur..
Filmə baxıb İran qadınlarının bu gününü təsəvvür edib üzülənlər də olacaq. Amma heç də İranda saçı azca görünən kimi şallaqlanan, dodaq boyasına görə asılanlar və s. yoxdur. Qadınlar maşın sürür, istənilən sahədə işləyə, azad təhsil alıb oğlan dostları ilə deyib-gülə, gəzməyə çıxa bilir. Hətta ürəyiniz bir az rahatlasın deyə deyim ki, qaşlarını tatu etdirib ayaqlarının bir-birinin üstünə də qoya bilirlər. Ağlanacaq durumda deyillər.Hətta bizim qadınlardan dəfələrlə artıq cəmiyyətdə, ailələrində kişilər tərəfindən diqqət, hörmət görürlər. Biz onları düşünməkdənsə, erkən yaşda məcburən ərə verilən, dağ kəndlərində məktəb üzü görməyən, sabahın oxuyub- yazma bilməyən analarının halına acıyaq bir az da..
Filmə baxıb İran qadınlarının bu gününü təsəvvür edib üzülənlər də olacaq. Amma heç də İranda saçı azca görünən kimi şallaqlanan, dodaq boyasına görə asılanlar və s. yoxdur. Qadınlar maşın sürür, istənilən sahədə işləyə, azad təhsil alıb oğlan dostları ilə deyib-gülə, gəzməyə çıxa bilir. Hətta ürəyiniz bir az rahatlasın deyə deyim ki, qaşlarını tatu etdirib ayaqlarının bir-birinin üstünə də qoya bilirlər. Ağlanacaq durumda deyillər.Hətta bizim qadınlardan dəfələrlə artıq cəmiyyətdə, ailələrində kişilər tərəfindən diqqət, hörmət görürlər. Biz onları düşünməkdənsə, erkən yaşda məcburən ərə verilən, dağ kəndlərində məktəb üzü görməyən, sabahın oxuyub- yazma bilməyən analarının halına acıyaq bir az da..
“Olmayın
riyakarlıq edənlərdən-
Bir
yandan Quranı yüksək səslə oxuyarkən
Digər
yandan əxlaqsızlığını gizlətdiyini zənn edənlərdən” Hafizdən sitat gətirilən bu sözlər günümüzlə də ayaqlaşır..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder